پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل مرکز مطالعات راهبردی در راستای تحول حوزه

آیت الله آل هاشم با اشاره به اهمیت تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه، گفت: تشکیل این مرکز مطالعاتی متشکل از نخبگان و فرزانگان هوشمند حوزوی برای طرح ریزی تحول بلند حوزه های علمیه ضروری است.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه، اظهار داشت:‌ تشکیل این مرکز مطالعاتی متشکل از نخبگان و فرزانگان هوشمند حوزوی برای طرح ریزی تحول بلندمدت حوزه های علمیه ضروری است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: بحث تحول و تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه یکی از مباحث مهم و اساسی برای حوزه های علمیه است، اما متأسفانه جایگاه این مرکز مهم در نظام مدیریتی حوزه‌های علمیه خالی است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بهره گیری از شخصت های نخبه و فرزانه حوزوی از محورهای اساسی تشکیل مرکز راهبردی مطالعات حوزوی است، گفت: تمام کسانی که می توانند در این زمینه در حوزه های علمیه گامی بردارند، مسؤول هستند و باید پای کار بیایند تا طرح تحول بلندمدت حوزه های علمیه متناسب با نیازهای روز برنامه ریزی شود.

وی با تأکید بر بررسی شیوه های آموزشی، متون آموزشی و تخصص گرایی در محورهای مختلف روز و مرتبط با علوم انسانی و دینی در مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: تحول صحیح، دقیق و متناسب با زمان که مورد تأکید روایات دینی است ضرورت غیر قابل انکار است.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه تحول حوزه های علمیه آنچنان که باید پیگیری نشده است و تا حدودی مغفول مانده است، تصریح کرد: تحول حوزه های علمیه برای پیشگیری از انزوای حوزه های علمیه اهمیت بالایی دارد، اگر تحول متناسب با زمان اتفاق نیفتد حوزه های علمیه متضرر خواهند شد.

وی مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه را محور تحول حوزوی خواند و تصریح کرد: نخبگان و فرزانگان حوزوی لازم است طرح جامع و کامل تحول بلندمدت را تدوین و به مرحله اجرا درآورند، تطبیق قوانین و چهارچوب های حکومت دینی باید بر اساس اسلام و فقه شیعی باشد که لازم است در طرح تحول مورد نظر قرار گیرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به رابطه مادر و فرزندی میان حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید وظیفه خود را در رابطه با انقلاب اسلامی ایفا کنند، این وظیفه مرکز مطالعات راهبردی است که با مطالعه و نیازیابی و بررسی خلأهای موجود در نظام آنها برای آنها طرح ریزی و برنامه ریزی کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 29 / 7 / 1395برچسب:, توسط میثم